مخازن پلی اتیلنی

کاربرد مخازن:
– مخازن نگهداری آب آشامیدنی
– مخازن نگهداری مواد سوختی(نفت، گازوئیل،بنزین،…)
– مخازن نگهداری مواد شیمیائی(اسید،باز،…)
– مخازن نگهداری انواع سیالات
– مخازن نگهداری انواع گرانول
مزایای مخازن پلی اتیلنی:
قیمت مناسب

قیمت مخازن پلی اتیلنی  در بسیاری از موارد قابل رقابت با انواع دیگر مخازن است. همچنین با در نظر گرفتن هزینه های حمل و نقل، نیروی انسانی، ماشین آلات مورد نیاز و نصب تجهیزات مربوطه و از همه مهمتر بحث زمان و سرعت عملیات نصب،استفاده از مخازن پلی اتیلنی بسیار مقرون به صرفه تر از سایر انواع مخازن پیش ساخته میباشد.

مقاومت بالا در مقابل خوردگی:
مخازن پلی اتیلنی به علت داشتن خواص بسیار مطلوب ضد خوردگی بهترین گزینه برای نگهداری مواد خورنده نظیر اسید ها و ترکیبات فعال شیمیایی هستند.

بهداشتی بودن:
پلی اتیلن ماده ای است که که از لحاظ شیمیایی غیر فعال بوده و با مواد دیگر واکنش نشان نمی دهد.این خصوصیت باعث میشود برای نگهداری مواردی نظیر آب آشامیدنی که مسائل بهداشتی و زیست محیطی نظیر عدم تغییر بو و مزه و خصوصیات(با گذشت زمان) برای آنها بسیار مهم است،مخازن پلی اتیلنی بهترین گزینه می باشد.

دوام و عمر طولانی:
مخازن پلی اتیلنی به علت مقاومت مناسب در شرایط جوی مختلف و انعطاف پذیری از دوام بالایی برخوردار بوده و زمان کاربری مفید نسبتا طولانی دارند.خصوصا در مواردی که نیاز به مدفون نمودن تانک مورد نظر جود دارد انعطاف پذیری پلی اتیلن مقاومت آن در مقابل فشارها و نیروی های اعمالی بالا می برد.به علاوه،به علت خاصیت ضد خوردگی پلی اتیلن، تانکهای پلی اتیلنی در زمینهای مرطوب از دوام بسیار بالایی برخوردار هستند.همچنین نظر به اطمینان این شرکت از کیفیت محصول تولیدی خود،کلیه این محصولات به مدت ۱۰ سال توسط بیمه ایران تحت پوشش بیمه کیفیت کالا قرار گرفته اند.
بدون نشت:
تانکهای پلی اتیلنی به سبب لب گیری و نوع تولید خاص ،هیچگاه دچار نشتی نمی شوند که این مساله مزیت دیگری است برای این مخازن جهت نگهداری مواد نفتی و شیمیایی که نشت آنها به محیط زیست و آلوده نمودن زمین از مهمترین دغدغه های حال حاضر مصرف کنندگان است.

قابلیت تولید متنوع:
مخازن پلی اتیلنی در ابعاد و اندازه های مختلف با خصوصیات متنوع قابل تولید هستند.این مرکز با داشتن تکنولوژی تولید اسپیرال و استفاده از نرم افزارهای مهندسی موجود،توانایی تولید مخازن با ظرفیت ۱ تا ۵۰ متر مکعب را دارا بوده که این ظرفیت با توجه به درخواست مشتری قابل تغییر می باشد و ضمن در صورت اتصال مخازن به یکدیگر  امکان ساخت مخازن صدها متر مکعبی نیز وجود دارد.

نصب آسان:
در مقایسه با سایر مخازن و تانکها،انواع پلی اتیلنی آنها از وزن بسیار کمتری برخوردار بوده و این مساله کاهش بسیار زیادی در هزینه های حمل و نقل،تجهیزات مورد نیاز برای نصب،نیروی انسانی مورد استفاده و … ایجاد می نماید.همچنین سرعت نصب کلیه تجهیزات بسیار بالاتر میباشد..
نصب مخازن پلی اتیلن:
مخازن پلی اتیلنی را می توان هم به صورت مدفون هم به صورت روباز(زمینی و هوایی) نصب نمودو همچنین به صورت استوانه افقی و یا در احجام کوچکتر به صورت استوانه عمودی قابل نصب هستند.

طول عمر مخازن: 
این مخازن با مواد اولیه  گرانول خوراکی تولید میگردد و به صورت دو جداره و چند لایه بوده و مواد ضد اشعه خورشید نیز افزوده شده است و در شرایط درجه حرارت ۲۰ درجه سانتی گراد ۵۰  سال عمر دارند،با افزایش درجه حرارت طول عمر آنها کمتر خواهد شد.

مقاومت در مقابل سرما و گرما:
این مخازن با توجه به اینکه از مواد پلی اتیلنی ساخته شده اند از ۴۵+ تا ۵۰-  درجه در بلند مدت قابلیت تحمل گرما و سرما را دارند و در مناطق کوهستانی بعلت دو جداره بودن مخزن و خاصیت عایق حرارتی پلی اتیلن،عملکرد این مخازن از دیگر مخازن شرایط بهتری رادارند.
مقاومت در مقابل زلزله:
با توجه به قابلیت انعطاف پلی اتیلن،مخازن دو جداره پلی اتیلن،در سوانحی مانند زلزله بهتر عمل می نمایند و کمترین صدمه به آنها وارد می گردد.

مقاومت در مقابل شوری و تلخی آب یا خاک:
به علت خاصیت مواد پلی اتیلن، نصب این مخازن در مناطقی که نزدیک به سواحل دریا میباشد و رطوبت یا آب دریا باعث خوردگی مخازن مدفون می شود، مخازن پلی اتیلن تنها گزینه برتر در این مناطق می با شند.
رنگ ظاهری:
مخازن را می توان در رنگهای مشکی،سفید، و … و یا شفاف بنا به سفارش مشتری تولید نمود لازم به ذکر است در صورتیکه مخازن مدفون نباشد و در معرض نور خورشید باشند، رنگ مشکی باعث افزایش درجه حرارت بدنه به نسبت رنگهای روشن خواهد شد. توصیه میشود جهت افزایش طول عمر مخازن روباز از مخازن به رنگ سفید استفاده شود.

قابلیت جابجائی:
مخازن ذخیره را می توان در صورت نیاز بارها جابجا نمود و در مناطق مختلف از آن استفاده نمود.