پکیج تصفیه پلی اتیلن

برای حجم های پایین، استفاده از پکیج پیش ساخته قابل حمل بسیار مرسوم می باشد. این پکیج ها بسته به شرایط پروژه به روش های مختلف طراحی و با مصالح مختلفی می تواند اجرا گردد. استفاده از مخازن پلی اتیلن جهت ساخت پکیج های پیش ساخته تصفیه پساب از پیشرفتهای ین صنعت می باشد. این پکیج ها با راندمان تصفیه بسیار بالا، فاضلاب را به یک آب مناسب جهت تخلیه به محیط زیست یا استفاده مجدد جهت مصارف کشاورزی تبدیل می کنند.
این سیستم برای حجم های حدود ۱۰۰ مترمکعب بر شبانه روز به صورت پکیج یکپارچه و ابعاد بزرگتر بصورت مدولار قابل اجرا می باشد.عمر بسیار بالای پکیج تصفیه به علت استفاده از مصالح پلی اتیلن، این پکیج را به عنوان یکی از محبوب ترین پکیج های تصفیه در دنیا تبدیل کرده است.

موارد کاربرد:
بسته به کیفیت پساب تولیدی، پکیج های تصفیه فاضلاب پلی اتیلن طراحی و اجرا می گردند. پساب های تولیدی به دو بخش پساب های بهداشتی (انسانی) و پساب های صنعتی تقسیم می شوند. پساب های بهداشتی شامل فاضلاب های جوامع شهری و روستایی، ادارات،کمپ های مسکونی، ویلاها و مناطق تفریحی می باشد. با توجه به روشن بودن ماهیت آلودگی این پساب ها، می توان از مدل های مختلف ارائه گردیده در این بخش استفاده کرد. پساب های صنعتی شامل پساب واحدهای صنایعی چون صنایع داروسازی ،غذایی،اتومبیل سازی،شیمیایی، ریسندگی،فولاد،الکترونیکی و غیره می باشدکه عموماً آلودگی شدیدتری نسبت به پساب های بهداشتی دارند.

واحدهای مختلف پکیج های تصفیه فاضلاب

• واحد متعادل کننده
پساب جمع آوری شده از منابع تولید ابتدا در یک واحد متعادل کننده با هم مخلوط می گردد. این واحد که به عنوان ایستگاه پمپاژ نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد ، عملیات پمپاز و انتقال فاضلاب به محل ورودی پکیج را بر عهده دارد. استفاده از یک واحد آشغالگیر نیز جهت حذف آشغال و ذرات درشت دانه موثر می باشد.در بسیاری از طرح ها واحد متعادل کننده قابل حذف بوده و پساب مستقیماً به واحد بیولوژیکی منتقل می شود. پساب بعد از آشغالگیری می تواند به یک واحد انوکسیک منتقل گردد. در این واحد با پایین نگاه داشتن سطح اکسیژن، یون نیترات موجود شکسته و تبدیل به گاز نیتروژن می شود. بعد از واحد انوکسیک، پساب به یک راکتور بیولوژیکی منتقل می شود.

• واحد هوادهی
در این راکتور با اکسیژن دهی به فاضلاب و استفاده ازمدیاهای چسبیده (IFAS) میکروارگانیسم ها رشد کرده و توده لجن تشکیل می گردد.توده لجن تولید شده از مواد غذایی فاضلاب استفاده کرده و باعث کاهش بار آلودگی پساب می گردد.

• واحد ته نشینی
توده های لجن تشکیل شده با کمک پمپ های مناسب به واحد هوادهی بازگشت داده می شود. لجن مازاد نیز به واحد هضم لجن منتقل می گردد.

• واحد ضدعفونی کننده
پساب خروجی از واحد ته نشینی جهت استریل شدن و حذف میکروب های باقی مانده ،کلر زنی یا ازن زنی و یا در تماس با اشعه UV قرار داده می شود تا آماده تخلیه به محیط زیست گردد. پساب خروجی از این پکیج ها در محدوده استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست است.