مزایای استفاده از لوله پلی اتیلن گازرسانی

۱- قابلیت اتصال آسان:

لوله های پلی اتیلنی قابلیت جوش پذیری بالایی دارند و استحکام در محل اتصال معادل یا بالاتر از خود لوله می باشد. از آنجایی که عمده نقطه ضعف خطوط تحت فشار محل اتصالات است، این قابلیت نقش مهمی در انتخاب پلی اتیلن جهت خطوط انتقال گاز دارد.

۲- قابلیت انعطاف:

لوله های پلی اتیلن تا حدود ۲۵ برابر قطر لوله قابل خم شدن است. این مسأله باعث میشود در بسیاری از موارد برای تغییر زاویه خط لوله نیازی به استفاده از اتصالات نباشد. از سوی دیگر انعطاف پذیری پلی اتیلن استفاده از آن را در مناطق زلزله خیز توجیه پذیر میکند.

۳- سهولت نصب :

روشهای نصب آسان ناشی از وزن مناسب و انعطاف پذیری و اتصالات بدون نشتی لوله های پلی اتیلنی استفاده از این لوله ها را در مقایسه با لوله های فولادی از نظر اقتصادی و فنی توجیه پذیر میکند و باعث میشوند مقدار زیادی در هزینه و زمان صرفه جویی شود.

۴- مقاومت در مقابل خوردگی و اثر مواد شیمیایی :

لوله های پلی اتیلنی از مقاومت شیمیایی بسیار خوبی برخوردارند و در مقابل ترکیبات فعال گاز و سایر ترکیبات شیمیایی بسیار مقاوم می باشند.

۵- عمر طولانیی، دوام و کاهش هزینه ها:

عمر کاری لوله های پلی اتیلن بین ۵۰ تا ۱۰۰ سال برآورد میشود و این به معنای کاهش هزینه های جایگزینی برای طولانی مدت است. از سوی دیگر هزینه کارگذاری، نصب و نگهداری این محصول نسبت به سایر محصولات بسیار اقتصادی می باشد.