تفاوت لوله دوجداره اسپیرال و کورتیوب و کاروگیت

تفاوت لوله های دوجداره پلی اتیلن کاروگیت اسپیرال، کورتیوب و کاروگیت به شرح زیر می باشد.

هزینه تولید

در لوله های دوجداره پلی اتیلن کورتیوب موضوع تامین فشار حلقوی مخزن از طریق تیوب بدون هسته ای که دور آن از جنس پلی پروپیلن چرخیده است تامین می گردد. بدلیل بی هسته بودن این تیوب هزینه تمام شده تولید در این روش پایین خواهد بود.

در لوله های پلی اتیلن دوجداره اسپیرال موضوع تامین فشار حلقوی و تنش در مقابل خاکی که روی لوله ریخته می شود از طریق تیوبی که بصورت پر دور مخزن یا لوله چرخیده است تامین می گردد. در این لوله ها و مخازن قیمت تیوب بدلیل پر بودن تیوب از پلی اتیلن قیمت تمام شده تولید بالاتر می باشد

استحکام حلقوی

در بحث میزان مقاومت هیچ تفاوتی فیمابین لوله های کورتیوب و اسپیرال وجود ندارد ولی لوله کاروگیت در بحث ساخت مخزن دارای فشار حلقوی کمتری نسبت به مابقی لوله های دوجداره می باشد.

لوله کاروگیت را بصورت درون صاف تولید می نمایند. علت این موضوع به بالا بردن سرعت انتقال فاضلاب بر می گردد. لوله کاروگیت فاضلابی را برخی از شرکتها با ترکیب بالای گرانول تولید می کنند که این موضوع باعث شکنندگی جوش لوله کارگیت می گردد.

لوله کاروگیت پلی اتیلن را بصورت دوجداره با مقاومت حلقوی ۱۶ و ۳۱.۵ و ۶۴ کیلو نیوتن بر متر مربع تولید می شود.  در صورت دفن لوله در عمق بیش از ۱.۵ متر باید از لوله کاروگیت با مقاومت حلقوی بالاتر از ۱۶ کیلونیوتن استفاده نمود.